Niedziela, 11 grudnia 2016. Imieniny Biny, Damazego, Waldemara

Zgorzkniałych odsunąć od pacjenta! Karać finansowo!

2013-06-21 10:23:50 (ost. akt: 2013-06-21 10:25:46)
– Na spotkaniach z lekarzami poruszane są sprawy kontaktu lekarza z pacjentem – mówi dyrektor Zbigniew Białczak

– Na spotkaniach z lekarzami poruszane są sprawy kontaktu lekarza z pacjentem – mówi dyrektor Zbigniew Białczak

Autor zdjęcia: fot. arch.

Podziel się:

Zgorzkniałą obsługę odsunąć od pacjenta! Najsłabsze ogniwa karać finansowo! Wprowadzić do szpitala zewnętrzną firmę badającą jakość usług świadczonych przez lekarzy i obsługę! – takie recepty przedstawił starosta Janusz Welenc dyrektorowi szpitala Zbigniewowi Białczakowi.

Ewa Jabłońska
e.jablonska@kurierzurominski.pl

Rada Społeczna debatowała nad kondycją żuromińskiego szpitala. Radni skupili się nad poprawą jakości obsługi pacjenta w odniesieniu do skarg, jakie na szpital wpływają.

Recepta starosty

Starosta Janusz Welenc proponuje najpierw wprowadzić zewnętrzną firmę, żeby zbadała jakość świadczonych usług niesympatyczne jednostki przesunąć do innych zadań, a najsłabsze ogniwa karać finansowo.
- System kontroli jakości wychwytywałby osoby, które najsolidniej pracują, które mają empatię do pacjentów, są otwarte grzeczne, uprzejme fachowe, ale też osoby, które pracę traktują jak karę i wtedy dla pacjenta są nieuprzejme, niemiłe niefachowe, wręcz odpychające – mówił Janusz Welenc.
Zdaniem starosty takie osoby powinny mieć wpisywane upomnienia czy nagany do akt oraz obniżane pensje. Takie osoby nie otrzymywałyby nagród i premii.
- Same pouczenie nie skutkuje – mówił starosta.

- Nie jest tak źle – mówi dyrektor
Debata Rady Społecznej Szpitala jest efektem skarg, które do dyrektora wpływają. W roku 2011 – 2012 wpłynęło ich 7. Skargi dotyczą różnych spraw. Te uznane za zasadne skutkowały ustnym upomnieniem lekarza przez dyrektora. Pierwsza z nich dotyczyła odmowy przyjęcia pacjenta przez lekarza. Skarga została uznana za bezzasadną. Kolejna poruszała kwestię niewłaściwego zachowania lekarza. Dyrektor skargę uznał za zasadną. W konsekwencji lekarzowi udzielono upomnienia ustnego. Inna skarga dotyczyła niewłaściwego zachowania personelu medycznego wobec pacjenta podczas przyjęcia w Ambulatorium Izby Przyjęć. Skarga została uznana za zasadną. W związku z tym personelowi udzielono upomnienia. Pozostałe skargi zostały uznane za bezzasadne. Pacjenci skarżyli się na: niewłaściwe zachowanie lekarza z karetki. Trzy skargi dotyczyły lekarzy chirurgów z żuromińskiego szpitala. Dwie z nich zostały złożone w związku z odmową udzielenia pomocy pacjentowi przez lekarza . Kolejna dotyczyła niewłaściwego zachowania chirurga. Ostatnia skarga złożona w 2012 roku dotyczyła odmowy transportu sanitarnego pacjenta.
Zdaniem dyrektora szpitala Zbigniewa Białczaka 7 skarg nie jest dużą liczbą w stosunku do 120 tys. porad udzielanych rocznie w gabinetach lekarskich żuromińskiego szpitala.
- Osoba chora wymaga natychmiastowej pomocy, jedni są bardziej przeczuleni na różne sytuacje, mają ciężki dzień, kolejki też są uciążliwe, aczkolwiek żaden pacjent bez pomocy z naszego szpitala nie wyszedł – mówił na posiedzeniu Rady Społecznej Szpitala Zbigniew Białczak .
Dyrektor szpitala mówił również, że organizowane są spotkania z personelem i kadrą lekarską na których analizowane jest podejście do pacjenta.

Czy z rad Powiatowej Rady szpital i dyrektor szpitala skorzystają, pokaże najbliższa przyszłość. Oby skarg na szpital wpływało coraz mniej.

Komentarze (77) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. masza #1146800 | 77.114.*.* 18 lip 2013 20:39

    nadwyżka powstaje gdy pacjent wychodzi w piątek do domu a w poniedziałek lub wtorek otrzymuje wypis ,oczywiście z taka datą

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Andrzej #1144673 | 46.113.*.* 16 lip 2013 15:13

    To może tylko zwykły przypadek, że najbliższa rodzina za kadencji radnego tak dobrze się ustawiła?

    Ocena komentarza: warty uwagi (11) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. ooo #1144094 | 83.31.*.* 15 lip 2013 21:41

    A Benek co tak siedzi cicho i słucha Białczaka.Już wiem przecież jego żona pracuje w szpitalu.

    Ocena komentarza: warty uwagi (11) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    1. Rad #1144085 | 178.42.*.* 15 lip 2013 21:32

      To jest policzek dla pacjentów a nie sukces. Jaki trzeba mieć iloraz ażeby się cieszyć i szczycić publicznie tym że okradło się chorych ludzi? A grupa inteligentów da za to jeszcze pokaźna nagrodę nie z oszczędności tylko z pieniędzy podatników.

      Ocena komentarza: warty uwagi (7) ! - + odpowiedz na ten komentarz

    2. daria #1143979 | 5.173.*.* 15 lip 2013 19:34

      Tak,masz rację.Najpierw wygospodarował nadwyżkę kosztem pacjentów,a teraz udają,że chcą zadbać o pacjenta.

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (77)