Poniedziałek, 5 grudnia 2016. Imieniny Kryspiny, Norberta, Sabiny

Żuromin. 201 osób założyło konto na portalu dla pacjentów

2014-03-10 08:44:34 (ost. akt: 2014-03-10 08:46:14)
W Żurominie żeby otrzymać hasło i login trzeba było czekać w kolejce

W Żurominie żeby otrzymać hasło i login trzeba było czekać w kolejce

Podziel się:

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się mobilne stanowisko Narodowego Funduszu Zdrowia w Żurominie. 201 osób przyszło założyć sobie konto w Zintegrowanym Informatorze Pacjenta.

Ewa Jabłońska
e.jablonska@kurierzurominski.pl

W czwartek 27 lutego na mieszkańców Żuromina i okolic, czekali pracownicy Narodowego Funduszu Zdrowia Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego w Warszawie Delegatura w Ciechanowie. Dzięki mobilnemu stanowisku zorganizowanemu w Żuromińskim Centrum Kultury mieszkańcy mogli założyć sobie konto w serwisie internetowym Zintegrowany Informator Pacjenta.

Co to jest ZIP

Zintegrowany Informator Pacjenta (ZIP) to ogólnopolski serwis internetowy udostępniony przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Dzięki niemu możemy się dowiedzieć m.in., w których szpitalach i przychodniach można leczyć się bezpłatnie w ramach powszechnego ubezpieczenia, a także, jak dojechać do tych placówek i w jakich godzinach są otwarte. Możemy mieć również dostęp do danych o swoim leczeniu i finansowaniu leczenia. Wpisane są tam wszystkie nasze wizyty w przychodniach, szpitalach i poradniach. Jest też wykaz badań i rodzaj pomocy, jakiej nam udzielono. Możemy też zobaczyć, ile co kosztowało i za co lekarze wystawili rachunki do NFZ, jakie leki zostały nam przepisane. Historię naszego leczenia możemy prześledzić od 2008 roku. Jednak, żeby mieć dostęp do takich informacji musimy mieć założone na portalu osobiste konto. Założenie i dostęp do ZIP – u jest bezpłatny. Portal ma też jeszcze jedną ważną funkcję. Dzięki niemu możemy kontrolować, czy świadczenia tam wpisane, były nam udzielone. Jeżeli się okaże, że mamy wpisaną wizytę u lekarza, na której nie byliśmy, możemy to zgłosić w NFZ.
- Docierają już do nas informację o nieprawidłowościach – mówi Małgorzata Szerszeń z Narodowego Funduszu Zdrowia Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego delegatura w Ciechanowie – takie nieprawidłowości należy natychmiast zgłosić na portalu ZIP a potem pisemnie w NFZ.

W Żurominie chętnych nie brakowało

W naszym mieście chętnych do uzyskania dostępu do ZIP nie brakowało. W ciągu kilku godzin login i hasło umożliwiające dostęp do portalu otrzymało 201 osób. Ze względu na tak duże zainteresowanie pracownicy NFZ rejestrowali dłużej niż to było początkowo zaplanowane.
- Zainteresowanych uzyskaniem dostępu do ZIP jest coraz więcej – mówi Małgorzata Szerszeń z NFZ MOW Delegatura w Ciechanowie – pacjenci mają coraz większą wiedzę na temat portalu i świadomość, po co on jest.

Droga do dostępu

Uzyskanie dostępu do ZIP nie jest łatwe. Żeby mieć dostęp do informacji o swoim leczeniu, danych medycznych i finansowaniu udzielonych świadczeń, najpierw trzeba wejść na stronę internetową rejestracji i wypełnić zamieszczony tam formularz. Po wypełnieniu wniosku trzeba udać się z dowodem osobistym do oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia. Tam otrzymamy dane potrzebne do korzystania z portalu, czyli identyfikator użytkownika i tymczasowe hasło. Informacje o leczeniu pojawią się w serwisie po upływie co najmniej 24 godzin od otrzymania loginu i hasła oraz będą aktualizowane raz na dobę. Niewątpliwym ułatwieniem dla pacjentów jest mobilne stanowisko
- Łatwiej jest jechać trzem pracownikom np. do Żuromina, niż mieszkańcom przyjeżdżać do placówek NFZ – mówi Małgorzata Szerszeń z NFZ MOW Delegatura w Ciechanowie – Jeżeli będzie taka potrzeba, przyjedziemy jeszcze raz.

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB