
Pacjenci, którzy mają książeczki, będą mogli ich używać do wyczerpania w nich kuponów. Teraz do zarejestrowania się u lekarza potrzebny jest tylko dokument ubezpieczenia, potwierdzający prawo do świadczeń, którym jest: zaświadczenie z zakładu pracy, legitymacja ubezpieczeniowa z aktualnym wpisem i pieczątką pracodawcy, legitymacja emeryta lub rencisty, ważna legitymacja szkolna lub studencka. Dyrektor szpitala Zbigniew Białczak zapewnia, że decyzja o zaprzestaniu wydawania książeczek RUM dla pacjentów nic nie zmieni. Recepty i skierowania będą wydawane na drukach posiadanych przez lekarzy. RUM były wydawane w Żurominie od 1997 roku. Pacjentom służyły do zarejestrowania się do lekarza, szpitalowi do gromadzenia informacji medycznej, a lekarzom do wypisywania skierowania. Zdaniem Białczaka, szpital ze sprzedaży książeczek nie miał żadnych zysków. Mimo że pacjent płacił za wyrobienie książeczki, to opłata ta pokrywała jedynie koszty jej wyprodukowania. Powiat żuromiński był jednym z ostatnich w którym funkcjonowały Rejestry Usług Medycznych.
Ewa Jabłońska
Dodaj komentarz