W Sadłowie mają dosyć internetu

- Internet albo nie działa wcale albo działa tak, że korzystanie z niego i tak jest niemożliwe – skarży się jeden z mieszkańców Sadłowa – nie chcemy dłużej korzystać z usług tej firmy.- Awarie się zdarzają ale są usuwane najczęściej w ciągu 24 godzin – mówi dostawca internetu.
Cz�� mieszka�c�w Sad�owa nie jest zadowolona z us�ug firmy telekomunikacyjnej

Ewa Jabłońska

e.jablonska@kurierkurierzurominski.pl

Część mieszkańców Sadłowa ma podpisane umowy o dostarczanie internetu z firmą Star – Telco od 2009 roku. Przyznają, że do tej pory większego problemu z internetem nie mieli.

– Na początku działał dobrze i tylko czasami występowały krótkotrwałe awarie– mówi jeden z abonentów firmy – Większe problemy zaczęły się, od kiedy podpisaliśmy kilka miesięcy temu kolejne umowy z tą firmą.

Zdaniem jednej z mieszkanek od tego czasu internetu właściwie nie ma. Jak jest, to co chwile połączenie z nim zostaje zerwane lub jego prędkość jest tak niska, że żadna strona internetowa nie może się otworzyć .

– Podpisaliśmy umowę na internet o prędkości 2 mega bajty, a według naszych pomiarów takiej prędkości prawie nigdy nie ma – skarży się mieszkanka Sadłowa – Ciągłe reklamacje u dostawcy nie przynoszą efektów.

Z tego powodu postanowiła zerwać umowę o dostarczanie usług telekomunikacyjnych z firmą Star – Telco.

– Nie chcemy płacić za usługę, która nie funkcjonuje – twierdzi nasza Czytelniczka – Naszym zdaniem powinna być ona rozwiązana z winy operatora, a my nie powinniśmy ponosić za to żadnych konsekwencji.

Jednak w piśmie od firmy telekomunikacyjnej, mieszkanka Sadłowa została poinformowana, że „w związku z zerwaniem umowy przed upływem okresu promocyjnego zostanie naliczona nota obciążeniowa z tytułu zwrotu przyznanych abonentowi ulg w związku ze skorzystaniem z promocji”. Prawdopodobnie więc za zerwanie umowy firma będzie żądać pieniędzy.

Inni abonenci firmy w Sadłowie przyznają , że usługa dostarczana przez tę firmę pozostawia wiele do życzenia.

– Do końca umowy zostały mi 4 miesiące i nie mam zamiaru jej przedłużać – mówi jeden z mieszkańców wsi.

– Ja już rozwiązałam umowę i na szczęście mam problem z głowy – mówi inna mieszkanka Sadłowa.

– Ja nie miałam internetu około 3 tygodni i okazało się, że muszę kupić sprzęt za około 250 złotych, żeby internet u mnie znowu działał – mówi inna abonentka z Sadłowa.

Ze swoim problemem abonenci z Sadłowa byli u Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Napisali również skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

[b]Usterki się zdarzają ale są błyskawicznie usuwane[/b]

Zdaniem prezesa firmy Star – Telco Pawła Kawczyńskiego usługi telekomunikacyjne mają to do siebie, że mogą z nimi być problemy, ale firma najszybciej, jak jest to możliwe, wszystkie awarie usuwa.

– Jeżeli usterka jest zgłoszona, to usuwamy ją nie dłużej niż w ciągu 24 godzin – mówi Paweł Kawczyński – zawsze, jeżeli jest jakiś problem, to go rozwiązujemy – dodaje.

Zdaniem Kawczyńskiego ze strony jego firmy usługa jest świadczona należycie. Większość problemów z internetem jest spowodowana nieodpowiednio działającym sprzętem komputerowym abonentów firmy. Często usterka nie może być usunięta właśnie z winy abonenta.

– Jeżeli abonent nie przedstawi nam rzeczowo rodzaju problemu z siecią i nie wykona czynności, o które jest poproszony w związku z usuwaniem usterki lub nie chce przyjąć serwisu, to my nie jesteśmy w stanie naprawić awarii – tłumaczy Kawczyński – a takie sytuacje się zdarzają.

Zdaniem Kawczyńskiego problem z poprawnie działającym internetem wynika również z faktu, że opłaty abonamentowe nie są regulowane w odpowiednim czasie. Jeżeli abonent nie płaci na czas, usługa zostaje mu ograniczona.

[b]Rzecznik Konsumentów radzi [/b]

Powiatowy Rzecznik Konsumentów Sylwia Lewandowska radzi, że przed każdym podpisaniem umowy z dostawcą jakichkolwiek usług, należy danego dostawcę sprawdzić.

– Zawsze można przyjść do Powiatowego Rzecznika Konsumentów i zapytać, czy na daną firmę były jakieś skargi – mówi Sylwia Lewandowska – Wtedy będziemy wiedzieli, czy powinniśmy wiązać się umową z taką firmą.

W przypadku, gdy mamy zawartą umowę na dostarczanie usług telekomunikacyjnych, a firma naszym zdaniem nie wywiązuje się należycie z umowy, możemy złożyć skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów , która może skutkować nałożeniem kary na usługodawcę. Można również powiadomić Urząd Komunikacji Elektronicznej o nienależycie świadczonej usłudze, a on może cofnąć firmie telekomunikacyjnej pozwolenie na świadczenie usług.

– Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ani Urząd Komunikacji Elektronicznej nie pomoże abonentom rozwiązać problemu z dostawcą usług telekomunikacyjnych, warto jednak zgłosić swój problem – wyjaśnia Sylwia Lewandowska – Natomiast swoich praw możemy dochodzić w Sądzie.

Dodaj komentarz

Kliknij by dodać komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.