
Przypomnijmy: Pani Wanda źle się czuła. Jej wnuczka wezwała pogotowie. Jak nam tłumaczyła, bała się, że babcia może mieć udar. Wnuczka nie była zadowolona z wizyty lekarza z pogotowia. Tego samego dnia jeszcze raz wezwała karetkę. Następnego dnia na próżno próbowała umówić wizytę domową u babci. Dopiero wieczorem udało jej się umówić z lekarzem, który pełnił dyżur w szpitalu.
Lekarz skierował panią Wandę na oddział, gdzie kobieta przebywała 9 dni.
Wnuczka pani Wandy w pewnym momencie znalazła się w kłopocie i nie wiedziała, gdzie szukać pomocy.
– Byłam bezradna – mówiła nam.
Okazało się, że pomoc mogła znaleźć w szpitalu, bo tam funkcjonuje Nocna i Świąteczna Pomoc Lekarska i Pielęgniarska (NPL). Tego wnuczka pani Wandy nie wiedziała.
Co to jest NPL?
Do żuromińskiego szpitala skierowaliśmy zapytanie, co to jest „nocna pomoc rodzinie” i jak można z niej korzystać.
Otrzymaliśmy wyczerpującą odpowiedź: Nocna i Świąteczna Pomoc Lekarska i Pielęgniarska udziela bezpłatnych (nie potrzeba też skierowania) świadczeń od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 oraz w soboty, niedziele i święta 24 godziny na dobę. Pomoc zespołu (lekarz i pielęgniarka) udzielana może być w szpitalu lub w domu pacjenta w razie nagłego zachorowania lub pogarszania stanu zdrowia świadczenia realizowane są w Dziale Pomocy Doraźnej (kontakt 23 657 22 01 wew. 301 oraz 23 657 21 21)
W przypadkach nagłych, zagrażających życiu pomocy udziela zespół Ratownictwa Medycznego (999)
Informacji udzieliła nam Katarzyna Szeliga z Działu Organizacji szpitala w Żurominie.
Dodaj komentarz