Szpital pomoże ci także w nocy

W zeszłym tygodniu w artykule „Wizyta lekarza. Dziwny przypadek pani Wandy” informowaliśmy Państwa o problemie, z jakim zderzyły się potrzebujące pomocy lekarskiej mieszkanki Żuromina.
NULL

Przypomnijmy: Pani Wanda źle się czuła. Jej wnuczka wezwała pogotowie. Jak nam tłumaczyła, bała się, że babcia może mieć udar. Wnuczka nie była zadowolona z wizyty lekarza z pogotowia. Tego samego dnia jeszcze raz wezwała karetkę. Następnego dnia na próżno próbowała umówić wizytę domową u babci. Dopiero wieczorem udało jej się umówić z lekarzem, który pełnił dyżur w szpitalu.

Lekarz skierował panią Wandę na oddział, gdzie kobieta przebywała 9 dni.

Wnuczka pani Wandy w pewnym momencie znalazła się w kłopocie i nie wiedziała, gdzie szukać pomocy.

– Byłam bezradna – mówiła nam.

Okazało się, że pomoc mogła znaleźć w szpitalu, bo tam funkcjonuje Nocna i Świąteczna Pomoc Lekarska i Pielęgniarska (NPL). Tego wnuczka pani Wandy nie wiedziała.

Co to jest NPL?

Do żuromińskiego szpitala skierowaliśmy zapytanie, co to jest „nocna pomoc rodzinie” i jak można z niej korzystać.

Otrzymaliśmy wyczerpującą odpowiedź: Nocna i Świąteczna Pomoc Lekarska i Pielęgniarska udziela bezpłatnych (nie potrzeba też skierowania) świadczeń od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 oraz w soboty, niedziele i święta 24 godziny na dobę. Pomoc zespołu (lekarz i pielęgniarka) udzielana może być w szpitalu lub w domu pacjenta w razie nagłego zachorowania lub pogarszania stanu zdrowia świadczenia realizowane są w Dziale Pomocy Doraźnej (kontakt 23 657 22 01 wew. 301 oraz 23 657 21 21)

W przypadkach nagłych, zagrażających życiu pomocy udziela zespół Ratownictwa Medycznego (999)

Informacji udzieliła nam Katarzyna Szeliga z Działu Organizacji szpitala w Żurominie.

Dodaj komentarz

Kliknij by dodać komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.