NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY

WYDARZENIA\ Szkoła Podstawowa nr 2 w Żurominie postanowiła przywitać wiosnę w nietypowy sposób. 21 marca zorganizowano tam piknik pt. „Naukowy zawrót głowy”. Uczniowie mieli szansę samodzielnie wykonać wiele doświadczeń.

– W tym dniu dzieci nie miały tradycyjnych lekcji, ale nie znaczy to, że się nie uczyły. Nauczyciele różnych specjalności przygotowali zajęcia alternatywne, które miały w niekonwencjonalny sposób pokazać uczniom złożoność oraz bogactwo otaczającego nas świata – informuje nas dyrektor placówki Piotr Babiuch. Jak podkreśla, ważność tego wydarzenia miało swój społeczny i integracyjny charakter – do przeprowadzania eksperymentów zaproszeni zostali zarówno uczniowie klas starszych jak i rodzice. Wicedyrektor Marzena Staroń angażując rodziców z klasy I A: Martę Śliwińską, Monikę Dobies, Ewę Jankowską, Anitę Kowalską oraz Pawła Karpińskiego stworzyła w jednej z sal swoiste laboratorium. Uczniowie oddziałów przedszkolnych oraz klas edukacji wczesnoszkolnej mogli przekonać się, że nie wszystko tonie (zależnie od roztworu solankowego). Ponadto dzieci mogły doświadczyć właściwości magnesu oraz poznać reakcję jaka powstaje w wyniku połączenia sody z octem. Dzieci również próbowały „przejść” przez dziurę w papierze, żeby wspomnieć tylko niektóre z innych atrakcji. – Na uwagę zasługuje fakt, że do przeprowadzonych eksperymentów wykorzystano produkty, które mamy w zasobach swoich domów – podkreśla dyrektor szkoły.

Równie ciekawe zagadnienia przygotowali matematycy – Danuta Jaworska, Grażyna Niedośpiał oraz Beata Ogrodowczyk. Wykorzystując tangramy dzieci wykorzystując figury geometryczne tworzyły różnorodne postacie zwierząt dając upust swojej wyobraźni i pomysłowości.

Pod okiem szkolnego chemika Ewy Łyczek oraz Jacka Gowina uczniowie przeprowadzili szereg doświadczeń chemicznych i fizycznych. Na szczególną uwagę zasługuje fakt w którym to uczniowie starszych klas przenieśli dzieci do wnętrza wulkanu gdzie można było zobaczyć jego erupcję. Nie zabrakło doświadczeń z przewodami elektrycznymi. Uczniowie klas szóstych pod pilnym i czujnym okiem pani Doroty Lipskiej pokazywali dzieciom klas pierwszych zasady działania ładunków elektrycznych.

Oryginalnością wykazali się również inni nauczyciele – Katarzyna Szczechowicz malowała wraz z uczniami jajka lakierem do paznokci oraz masą samoutwardzalną. Magdalena Bielikowicz wraz z uczniami klasy IV C przygotowała sztukę teatralną – przygotowana i wystawiona legenda o bazyliszku pozwoliła zapoznać się z historią smoka oraz dała możliwość zaprezentowania talentów aktorskich uczniów. Kolei Mariusz Żywiecki przygotował tor przeszkód, dzięki któremu dzieci miały możliwość sprawdzić swoje umiejętności jazdy na rowerze z przeszkodami, a jednocześnie utrwalić, jakże ważne w codziennym życiu, zasady bezpiecznego poruszania się po drodze.

Oprócz wielu atrakcji w szkole zadbano i o te pozaszkolne – uczniowie oddziałów przedszkolnych oraz klas edukacji wczesnoszkolnej udali się do kina na projekcję filmu „Jak wytresować smoka?”.

Dyrektor Piotr Babiuch, który zrelacjonował nam pierwszy dzień wiosny w jego placówce, jest bardzo zadowolony. – Jestem głęboko przekonany, że taka forma zajęć pozwoli połączyć przyjemne z pożytecznym. A jeśli dołączę do tego wspaniałą współpracę z rodzicami, to korzyść jest niewymierna, a radość nie do opisania – mówi Babiuch.

AO

   

Dodaj komentarz

Kliknij by dodać komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.