
Otrzymaliśmy kilka sygnałów od naszych Czytelników, którzy mieli problem z otrzymaniem recept w żuromińskim szpitalu. W związku z ogłoszeniem stanu epidemicznego w kraju praktycznie z dnia na dzień zamknięto instytucje publiczne, w tym także placówki zdrowotne. Od poniedziałku w żuromińskim szpitalu, tak jak w innych przychodniach, rejestracja odbywa się tylko telefonicznie. Sytuacja w pierwszych dniach od ogłoszenia stanu epidemicznego była ciężka, dodzwonić się do rejestracji nie było łatwo. W tej chwili wszystko się unormowało, o czym zapewnia nas osobiście dyrektor placówki Zbigniew Białczak. Potwierdzają to również nasi Czytelnicy, z którymi mieliśmy kontakt telefoniczny. – Na początku tygodnia mógł wystąpić problem z otrzymaniem recept, teraz jest już zdecydowanie lepiej, nasi lekarze zostają po godzinach, żeby wypisywać pacjentom niezbędne lekarstwa – mówi Zbigniew Białczak. – E-recepty są również wysyłane na telefony komórkowe, dlatego pacjenci nie muszą przychodzić do szpitala- dodaje.
Szefa placówki zapytaliśmy również o to w jaki sposób szpital jest przygotowany na wypadek zgłoszenia się pacjenta z podejrzeniem koronawirusa. Ministerstwo Zdrowia oraz sanepid apelują, żeby osoby, które zaobserwowały u siebie podejrzane objawy nie zgłaszały się o pomoc do najbliższych szpitali, tylko do placówek z oddziałem zakaźnym, bądź telefonicznie powiadomiły sanepid, który poinstruuje dokładnie, co należy dalej zrobić. Doniesienia medialne z kraju pokazują, że w praktyce bywa z tym różnie. – Na izbie przyjęć wydzielony jest nowy pododdział, gdzie odbywa się wstępna selekcja pacjentów- informuje Zbigniew Białczak. – Stworzyliśmy również mini oddział zakaźny. Powstał on w miejscu oddziału rehabilitacyjnego, który tymczasowo został przeniesiony- mówi dyrektor. Zbigniew Białczak powiedział nam też, że w szpitalu obecnie wstrzymano wszystkie urlopy pracowników, pracę personelu trzeba było nieco przemodelować, ponieważ część załogi musiała zostać ze swoimi dziećmi w domu,z uwagi na zamknięcie szkół i przedszkoli.
Dyrektor potwierdził również, że w szpitalu jest problem ze środkami ochrony osobistej. Placówka czeka obecnie na dostawę dodatkowych środków, których dostępność jest jednak ograniczona. – Otrzymaliśmy wsparcie od lokalnych firm, maseczki ochronne przekazał nam pan Dariusz Budka, wsparła nas również żuromińska firma LDM, od której również otrzymaliśmy maseczki- mówi dyrektor. – Dziękuję im za to serdecznie, ten gest jest bardzo ważny. Maseczki pozwolą nam na dalszą pracę bez większego stresu- podsumowuje Zbigniew Białczak.
Kacper Czerwiński
[b][u]Przypominamy ważne telefony:[/u][/b]PORADNIA OGÓLNA DLA DOROSŁYCH ORAZ PORADNIE SPECJALISTYCZNE ŻUROMIŃSKIEGO SZPITALA:
TEL. 23 657 22 01 WEW. 396
LUB TEL. KOM. 782 749 812
PORADNIA OGÓLNA DLA DZIECI:
TEL. 23/ 657 22 01 WEW. 381
Powiatowa Stacja
Sanitarno-Epidemiologiczna w Żurominie
tel./fax: 23 657-22-17
[b]Telefon kontaktowy czynny po godzinach pracy oraz w dni ustawowo wolne od pracy 502-530-980[/b]
Dodaj komentarz