Gimnazjaliści już po

Uczniowie III klas gimnazjum w całej Polsce mają już za sobą jeden z ważniejszych egzaminów w ich życiu. W ubiegłym tygodniu przez trzy dni zmagali się ze sprawdzianem, który sprawdził ich wiedzę humanistyczną, przyrodniczą, matematyczną i językową.
Uczniowie z Gimnazjum nr 1 podczas pisania egzaminu z matematyki

Ewa Jabłońska

e.jablonska@kurierkurierzurominski.pl

Uczniowie trzecich klas z 10 szkół gimnazjalnych w powiecie żuromińskim od środy 23 kwietnia do piątku zmagali się z egzaminami. Jako pierwszy pisali egzamin, który sprawdzał ich wiedzę humanistyczną. Test z języka polskiego miał sprawdzić nie tylko wiedzę dotyczącą lektur, ale także inne umiejętności – czytania ze zrozumieniem, analizy utworu, umiejętności redagowania różnych form wypowiedzi. Gimnazjaliści mieli do rozwiązania 22 pytania zamknięte i otwarte, w których musieli wykazać się umiejętnością czytania ze zrozumieniem, docierania do informacji, analizy i interpretacji tekstu. Egzamin sprawdza również, czy uczniowie potrafią tworzyć rozbudowane pisemne wypowiedzi. W tym roku ich zadaniem było napisanie rozprawki na temat „Ciekawość – ułatwia czy utrudnia życie?”. Tego samego dnia uczniowie zmagali się z testem z historii i wiedzy o społeczeństwie. W czwartek uczniowie pisali egzamin z wiedzy matematyczno – przyrodniczej. Uczniowie najpierw dostali blok zadań z nauk przyrodniczych – biologii, chemii, fizyki i geografii. Mieli godzinę na jego rozwiązanie. Następnie była przerwa, po której rozwiązywali zadania z matematyki. Ta część egzaminu trwała półtorej godziny. Egzaminacyjny maraton zakończył test z języka obcego. W naszym powiecie większość uczniów pisała test z języka angielskiego, niewielu natomiast z języka niemieckiego.

Przystąpienie do egzaminów gimnazjalnych jest warunkiem ukończenia gimnazjum. Jeżeli uczeń z ważnych powodów np. choroby nie przystąpi do egzaminu w kwietniu to będzie go pisał w drugim terminie. Wyniki egzaminu maja wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej.

Są pozytywnie nastawieni

Rozmawialiśmy z uczniami na temat egzaminu. Pytaliśmy jak go oceniają, co było najłatwiejsze i z czym mieli największy problem. Odpowiedzi były różne. Dla niektórych uczniów trudne było napisanie rozprawki, a dla innych pytania z historii. Gimnazjaliści przyznali, że sprawdzają wyniki egzaminu w internecie, żeby wiedzieć jak im poszło. Większość z nich ma pozytywne nastawienie do wyników sprawdzianu. A podobno pozytywne myślenie to połowa sukcesu.

 

Dodaj komentarz

Kliknij by dodać komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.