
Redakcja
redakcja@kurierkurierzurominski.pl
Szanowny Panie Redaktorze,
Pragniemy poinformować, że zapoznaliśmy się z przekazanym przez Pana zgłoszeniem w sprawie nieskutecznie doręczonej korespondencji i podjęliśmy wszelkie możliwe działania mające na celu wyjaśnienie zaistniałej sytuacji.
Niestety z uwagi na brak numerów przesyłek, o których mowa w zgłoszeniu, nie jesteśmy w stanie zweryfikować losów tej korespondencji, a także stwierdzić żadnych nieprawidłowości w zakresie jej doręczenia.
Z zebranych przez nas informacji wynika, że istotną kwestią, która stanowi poważne utrudnienie w procesie doręczania korespondencji jest brak odpowiedniej infrastruktury – w tym skrzynek odbiorczych, w których doręczyciele InPost mogliby pozostawiać przesyłki. Problem ten dotyczy głównie terenów wiejskich, gdzie są największe braki skrzynek pocztowych.
Korzystając z okazji informujemy, że zgodnie z art. 40 ustawy z 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz.U. 2012, poz. 1529) obowiązującej od 1 stycznia 2013 r. oraz §6 Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z 3 kwietnia 2014 r. w sprawie oddawczych skrzynek pocztowych (Dz.U. 2014, poz. 506) właściciele i współwłaściciele nieruchomości są zobowiązani do posiadania oddawczej skrzynki pocztowej, w której doręczyciele operatora pocztowego mogą pozostawić przesyłkę pocztową bądź zawiadomienie o próbie doręczenia przesyłki rejestrowanej. Oddawcza skrzynka pocztowa winna zostać umieszczona przed drzwiami wejściowymi do budynku lub w ogólnie dostępnej części nieruchomości, tak aby osoba doręczająca mogła pozostawić w niej przesyłkę pocztową lub zawiadomienie o próbie doręczenia przesyłki rejestrowanej. Za niedopełnienie tego wymogu może zostać nałożona przez organy administracyjne państwa kara finansowa od 50 złotych do 10 000 złotych.
Pragniemy zaznaczyć, że pracownicy InPost przechodzą odpowiednie szkolenia z zakresu sposobu doręczania przesyłek oraz dokładają wszelkich starań, aby dotrzymać określonych procedur. Stawiamy na wzrost efektywności dostarczanej korespondencji oraz na bezpośrednie dotarcie do adresatów. Zależy nam na tym, aby Polaków przestała prześladować wizja awiza pocztowego. Konieczność odbioru korespondencji pocztowej w punkcie awizacyjnym będzie dla naszych Klientów ostatecznością, a nie normą. Nasi doręczyciele są wyżej premiowani za skutecznie doręczoną przesyłkę niż pozostawione awizo. Mają więc wyjątkowa motywację do wzrostu efektywności doręczeń. Ponadto pracują w rejonach doręczeń z nadajnikami GPS, co umożliwia szczegółową weryfikację tego gdzie w danym dniu i o określonej godzinie znajdowała się obsługiwana przez danego doręczyciela przesyłka. Zapisy tras GPS poddawane są szczegółowej weryfikacji, a praca wszystkich służb monitorowana przez jednostki kontroli i odpowiadające za nadzór nad procesem doręczania przesyłek.
Dodatkowo informujemy, że aż 75% obsługiwanych przez nas przesyłek poleconych doręczana jest bezpośrednio do adresata (bez awiza). InPost notuje także znacznie wyższą niż operator wyznaczony terminowość doręczeń przesyłek poleconych – 92% dla listów D+3 oraz 97,5% dla listów D+5 – a ponadto wprowadza nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru (EPO).
W przypadku wystąpienia wszelkich nieprawidłowości zachęcamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta InPost pod numerem telefonu 0 801 400 100 lub przesłania zgłoszenia na adres reklamacje@inpost.pl. Jesteśmy otwarci na to, aby w sposób elastyczny odpowiadać na zapotrzebowanie lokalnych społeczności. Czekamy więc na wszelkie tego typu sygnały.
Odpowiedzi udzielił: Dział Obsługi Klienta InPost

Dodaj komentarz