
– Ich pomysłodawcą jest nasza nauczycielka Ewa Biała. Środki na realizację dostaliśmy w ramach współpracy z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Kuczborku – informuje dyrektor szkoły Aleksandra Kępa. Jak dodaje, warsztaty profilaktyczne „Sprzeciw się przemocy” mają za zadanie wskazać młodym ludziom alternatywne rozwiązania umożliwiające przeciwstawienie się zjawisku przemocy oraz narzędzia, dzięki którym przekonają się, że są instytucje oraz osoby, dzięki którym w sytuacjach przemocy można szukać wsparcia i pomocy.
Działania profilaktyczne zaplanowane na bieżący rok szkolny w programie wychowawczo-profilaktycznym placówki w Gościszce zakładają uwrażliwienie młodzieży na problem alkoholowy, życie w rodzinie, w której panuje przemoc, naukę kreatywności – czyli również umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia. – Coroczna ewaluacja programu wychowawczo-profilaktycznego wskazuje potrzebę podejmowania tematyki uzależnień, na co wskazuje większość ankietowanych rodziców – dodaje dyrektor.
Warsztaty skierowane są do uczniów kl. VI-VIII w wieku 13-15 lat. Zajęcia mają im uświadomić czym jest przemoc oraz jakie rodzi konsekwencje, wzmocnić grupy w przeciwdziałaniu i przeciwstawieniu się zjawisku przemocy. Celem jest też nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie poszukiwania alternatywnych wyjść z przedstawionych sytuacji związanych z przemocą. – Chodzi też o rozwijanie kompetencji społecznych naszych uczniów, zdobycia wiedzy i umiejętności z zakresu reagowania na stereotypy i zjawiska dyskryminacyjne – dodaje Aleksandra Kępa. Uczniowie dzięki zajęciom mają też nabyć umiejętności wykorzystania wyobraźni i fantazji z pracy umysłowej, kształtować nawyk szukania wielu rozwiązań i nauczyć się spontaniczności w wyrażaniu własnych myśli, pomysłów i emocji.
Pierwsze zajęcia odbyły się już 8 listopada. Tego dnia uczniowie wzięli udział w warsztatach „No hate – profilaktyka cyberprzemocy”, podczas których uświadamiano ich czym jest cyberprzemoc i jakie są jej konsekwencje, a także jak się jej przeciwstawiać. Kolejne zajęcia odbyły się 9 grudnia. Dominowała tu tematyka antydyskryminacyjna. – Uczniowie zdobywali wiedzę i umiejętności z zakresu reagowania na stereotypy i zjawiska dyskryminacyjne, poznawali dobre praktyki – tłumaczy dyrektor szkoły.
Kolejne zajęcia odbędą się jeszcze przed świętami.
AO

Dodaj komentarz