Ewa Jabłońska
e.jablonska@kurierkurierzurominski.pl
Mieszkańcy Powiatu Żuromińskiego mają już możliwość załatwienia kilku spraw w urzędzie bez wychodzenia z domu. Zaczął już funkcjonować portal Cyfrowy Urząd Starostwa Powiatowego w Żurominie. Pod adresem https://cu-spzuromin.madkom.pl. zostało udostępnionych 10 usług, które można zrealizować drogą elektroniczną. Przez Internet można więc złożyć wniosek o: rejestrację sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb, udostępnianie informacji o środowisku, wpis do ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, wpis do ewidencji Uczniowskich Klubów Sportowych, dzierżawę nieruchomości Skarbu Państwa, nieodpłatne przeniesienie na własność działek siedliskowych i dożywotniego użytkowania, udzielenie informacji z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, wycinkę drzew z pasa drogowego dróg powiatowych, udostępnianie informacji na wniosek, wydanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok, szczątków lub urny z prochami z zagranicy. Żeby móc wysłać wypełniony formularz do urzędu trzeba posługiwać się elektronicznym podpisem, bo tylko podpisane wnioski będą brane pod uwagę. Taki elektroniczny podpis można wyrobić sobie bezpłatnie. Wystarczy wejść na stronę internetową www.epuap.gov.pl. Tam znajduje się instrukcja według której otrzymamy podpis elektroniczny. Następnie trzeba w urzędzie Skarbowym osobiście poświadczyć zgodność tego podpisu. Dopiero wtedy mamy możliwość składania urzędowych pism w Internecie. Więcej informacji o usłudze znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Żurominie.
Dodaj komentarz