
Ewa Jabłońska
e.jablonska@kurierkurierzurominski.pl
Część mieszkańców Sadłowa ma podpisane umowy o dostarczanie internetu z firmą Star – Telco od 2009 roku. Przyznają, że do tej pory większego problemu z internetem nie mieli.
– Na początku działał dobrze i tylko czasami występowały krótkotrwałe awarie– mówi jeden z abonentów firmy – Większe problemy zaczęły się, od kiedy podpisaliśmy kilka miesięcy temu kolejne umowy z tą firmą.
Zdaniem jednej z mieszkanek od tego czasu internetu właściwie nie ma. Jak jest, to co chwile połączenie z nim zostaje zerwane lub jego prędkość jest tak niska, że żadna strona internetowa nie może się otworzyć .
– Podpisaliśmy umowę na internet o prędkości 2 mega bajty, a według naszych pomiarów takiej prędkości prawie nigdy nie ma – skarży się mieszkanka Sadłowa – Ciągłe reklamacje u dostawcy nie przynoszą efektów.
Z tego powodu postanowiła zerwać umowę o dostarczanie usług telekomunikacyjnych z firmą Star – Telco.
– Nie chcemy płacić za usługę, która nie funkcjonuje – twierdzi nasza Czytelniczka – Naszym zdaniem powinna być ona rozwiązana z winy operatora, a my nie powinniśmy ponosić za to żadnych konsekwencji.
Jednak w piśmie od firmy telekomunikacyjnej, mieszkanka Sadłowa została poinformowana, że „w związku z zerwaniem umowy przed upływem okresu promocyjnego zostanie naliczona nota obciążeniowa z tytułu zwrotu przyznanych abonentowi ulg w związku ze skorzystaniem z promocji”. Prawdopodobnie więc za zerwanie umowy firma będzie żądać pieniędzy.
Inni abonenci firmy w Sadłowie przyznają , że usługa dostarczana przez tę firmę pozostawia wiele do życzenia.
– Do końca umowy zostały mi 4 miesiące i nie mam zamiaru jej przedłużać – mówi jeden z mieszkańców wsi.
– Ja już rozwiązałam umowę i na szczęście mam problem z głowy – mówi inna mieszkanka Sadłowa.
– Ja nie miałam internetu około 3 tygodni i okazało się, że muszę kupić sprzęt za około 250 złotych, żeby internet u mnie znowu działał – mówi inna abonentka z Sadłowa.
Ze swoim problemem abonenci z Sadłowa byli u Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Napisali również skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
[b]Usterki się zdarzają ale są błyskawicznie usuwane[/b]Zdaniem prezesa firmy Star – Telco Pawła Kawczyńskiego usługi telekomunikacyjne mają to do siebie, że mogą z nimi być problemy, ale firma najszybciej, jak jest to możliwe, wszystkie awarie usuwa.
– Jeżeli usterka jest zgłoszona, to usuwamy ją nie dłużej niż w ciągu 24 godzin – mówi Paweł Kawczyński – zawsze, jeżeli jest jakiś problem, to go rozwiązujemy – dodaje.
Zdaniem Kawczyńskiego ze strony jego firmy usługa jest świadczona należycie. Większość problemów z internetem jest spowodowana nieodpowiednio działającym sprzętem komputerowym abonentów firmy. Często usterka nie może być usunięta właśnie z winy abonenta.
– Jeżeli abonent nie przedstawi nam rzeczowo rodzaju problemu z siecią i nie wykona czynności, o które jest poproszony w związku z usuwaniem usterki lub nie chce przyjąć serwisu, to my nie jesteśmy w stanie naprawić awarii – tłumaczy Kawczyński – a takie sytuacje się zdarzają.
Zdaniem Kawczyńskiego problem z poprawnie działającym internetem wynika również z faktu, że opłaty abonamentowe nie są regulowane w odpowiednim czasie. Jeżeli abonent nie płaci na czas, usługa zostaje mu ograniczona.
[b]Rzecznik Konsumentów radzi [/b]Powiatowy Rzecznik Konsumentów Sylwia Lewandowska radzi, że przed każdym podpisaniem umowy z dostawcą jakichkolwiek usług, należy danego dostawcę sprawdzić.
– Zawsze można przyjść do Powiatowego Rzecznika Konsumentów i zapytać, czy na daną firmę były jakieś skargi – mówi Sylwia Lewandowska – Wtedy będziemy wiedzieli, czy powinniśmy wiązać się umową z taką firmą.
W przypadku, gdy mamy zawartą umowę na dostarczanie usług telekomunikacyjnych, a firma naszym zdaniem nie wywiązuje się należycie z umowy, możemy złożyć skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów , która może skutkować nałożeniem kary na usługodawcę. Można również powiadomić Urząd Komunikacji Elektronicznej o nienależycie świadczonej usłudze, a on może cofnąć firmie telekomunikacyjnej pozwolenie na świadczenie usług.
– Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ani Urząd Komunikacji Elektronicznej nie pomoże abonentom rozwiązać problemu z dostawcą usług telekomunikacyjnych, warto jednak zgłosić swój problem – wyjaśnia Sylwia Lewandowska – Natomiast swoich praw możemy dochodzić w Sądzie.

Dodaj komentarz