Zgorzkniałych odsunąć od pacjenta! Karać finansowo!

Zgorzkniałą obsługę odsunąć od pacjenta! Najsłabsze ogniwa karać finansowo! Wprowadzić do szpitala zewnętrzną firmę badającą jakość usług świadczonych przez lekarzy i obsługę! – takie recepty przedstawił starosta Janusz Welenc dyrektorowi szpitala Zbigniewowi Białczakowi.
� Na spotkaniach z lekarzami poruszane s� sprawy kontaktu lekarza z pacjentem � m�wi dyrektor Zbigniew Bia�czak

Ewa Jabłońska

e.jablonska@kurierkurierzurominski.pl

Rada Społeczna debatowała nad kondycją żuromińskiego szpitala. Radni skupili się nad poprawą jakości obsługi pacjenta w odniesieniu do skarg, jakie na szpital wpływają.

[b]Recepta starosty[/b]

Starosta Janusz Welenc proponuje najpierw wprowadzić zewnętrzną firmę, żeby zbadała jakość świadczonych usług niesympatyczne jednostki przesunąć do innych zadań, a najsłabsze ogniwa karać finansowo.

– System kontroli jakości wychwytywałby osoby, które najsolidniej pracują, które mają empatię do pacjentów, są otwarte grzeczne, uprzejme fachowe, ale też osoby, które pracę traktują jak karę i wtedy dla pacjenta są nieuprzejme, niemiłe niefachowe, wręcz odpychające – mówił Janusz Welenc.

Zdaniem starosty takie osoby powinny mieć wpisywane upomnienia czy nagany do akt oraz obniżane pensje. Takie osoby nie otrzymywałyby nagród i premii.

– Same pouczenie nie skutkuje – mówił starosta.

[b]- Nie jest tak źle – mówi dyrektor[/b]

Debata Rady Społecznej Szpitala jest efektem skarg, które do dyrektora wpływają. W roku 2011 – 2012 wpłynęło ich 7. Skargi dotyczą różnych spraw. Te uznane za zasadne skutkowały ustnym upomnieniem lekarza przez dyrektora. Pierwsza z nich dotyczyła odmowy przyjęcia pacjenta przez lekarza. Skarga została uznana za bezzasadną. Kolejna poruszała kwestię niewłaściwego zachowania lekarza. Dyrektor skargę uznał za zasadną. W konsekwencji lekarzowi udzielono upomnienia ustnego. Inna skarga dotyczyła niewłaściwego zachowania personelu medycznego wobec pacjenta podczas przyjęcia w Ambulatorium Izby Przyjęć. Skarga została uznana za zasadną. W związku z tym personelowi udzielono upomnienia. Pozostałe skargi zostały uznane za bezzasadne. Pacjenci skarżyli się na: niewłaściwe zachowanie lekarza z karetki. Trzy skargi dotyczyły lekarzy chirurgów z żuromińskiego szpitala. Dwie z nich zostały złożone w związku z odmową udzielenia pomocy pacjentowi przez lekarza . Kolejna dotyczyła niewłaściwego zachowania chirurga. Ostatnia skarga złożona w 2012 roku dotyczyła odmowy transportu sanitarnego pacjenta.

Zdaniem dyrektora szpitala Zbigniewa Białczaka 7 skarg nie jest dużą liczbą w stosunku do 120 tys. porad udzielanych rocznie w gabinetach lekarskich żuromińskiego szpitala.

– Osoba chora wymaga natychmiastowej pomocy, jedni są bardziej przeczuleni na różne sytuacje, mają ciężki dzień, kolejki też są uciążliwe, aczkolwiek żaden pacjent bez pomocy z naszego szpitala nie wyszedł – mówił na posiedzeniu Rady Społecznej Szpitala Zbigniew Białczak .

Dyrektor szpitala mówił również, że organizowane są spotkania z personelem i kadrą lekarską na których analizowane jest podejście do pacjenta.

Czy z rad Powiatowej Rady szpital i dyrektor szpitala skorzystają, pokaże najbliższa przyszłość. Oby skarg na szpital wpływało coraz mniej.

   

Dodaj komentarz

Kliknij by dodać komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.