Powiat. Urząd w Internecie, Internet w urzędzie

Już wkrótce mieszkańcy powiatu żuromińskiego będą mogli załatwić niektóre sprawy urzędowe, nie wychodząc z domu. Będzie to możliwe dzięki projektowi realizowanemu przez Starostwo Powiatowe i urzędy gmin z powiatu żuromińskiego. W poniedziałek została podpisana umowa z wykonawcą części tego projektu.
Na spotkaniu byli obecni przedstawiciel Urz�d�w Gmin z terenu powiatu �uromi�skiego

Ewa Jabłońska

jablonska.ewa1@gmail.com[img]https://[/img]

Wykonawcą projektu została firma Kapsch Sp. z o.o. W poniedziałek 1 sierpnia w Starostwie Powiatowym w Żurominie została podpisana umowa z przedstawicielem tej firmy Waldemarem Maliszewskim. W spotkaniu uczestniczyli również burmistrz Zbigniew Nosek, wójtowie Tadeusz Burakowski, Ryszard Gałka, Krzysztof Ziółkowski i koordynatorzy gminni projektu.

Pomysł na tego typu przedsięwzięcie powstał w 2007 roku. Przez cztery lata trwała procedura związana z jego realizacją.

– Projekt nie był łatwy, a procedura jego realizacji skomplikowana, co kosztowało nas kilka nieprzespanych nocy – mówił na spotkaniu przedstawiciel firmy Waldemar Maliszewski.

Starosta Janusz Welenc podziękował wójtom i burmistrzom za udział w projekcie, podkreślając jego ogromne znaczenie dla mieszkańców powiatu

– Potencjału nie należy marnować – mówił Starosta – zachęcam do wychodzenia z inicjatywą realizacji innych projektów unijnych.

Jeszcze w tym roku mieszkańcy powiatu żuromińskiego będą mogli część spraw w urzędzie załatwić przez Internet. W ramach projektu powstanie również 8 punktów publicznego dostępu do Internetu. Oznacza to, że w każdym urzędzie na terenie powiatu zostaną ustawione dotykowe ekrany z dostępem do sieci internetowej, z których będzie mogli korzystać wszyscy mieszkańcy.

W ramach projektu urzędy zostaną wyposażone m.in. w nowy sprzęt komputerowy, drukarki, kserokopiarki, aparaty fotograficzne, projektory, kamery cyfrowe. Zostanie również zakupione specjalistyczne oprogramowanie związane z wdrażaniem internetowej administracji. Wartość projektu wynosi 2 492 797, 94 zł, z czego 85% finansowane jest z Unii Europejskiej a tylko 15% z budżetu powiatu i gmin.

Celem projektu jest rozwój usług dla mieszkańców, poprzez uruchomienie portali obsługi interesanta przez Internet oraz udostępnienie formularzy elektronicznych i Biuletynów Informacji Publicznej.

 

Dodaj komentarz

Kliknij by dodać komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.