Powiat. Urząd w każdym domu

Złożenie wniosku o wydanie prawa jazdy bez wychodzenia z domu. Taka niespodziankę i wiele innych funduje nam Starostwo. Już niedługo, Szanowni Czytelnicy, będziecie mogli załatwiać niektóre sprawy w urzędzie, nie wychodząc z domu. Złożenie wniosku o wydanie prawa jazdy, czy o udostępnienie informacji publicznej będzie możliwe przez Internet.
Infokioski ciesz� si� du�� popularno�ci� w�r�d mieszka�c�w. Piotr W�grzyn koordynator projektu �Informatyzacja urz�d�w gmin i urz�du Starostwa Powiatowego�

Ewa Jabłońska

e.jablonska@kurierkurierzurominski.pl

Mieszkańcy powiatu żuromińskiego będą mieli możliwość załatwiania spraw bez stania w urzędowych kolejkach dzięki projektowi realizowanemu przez Starostwo Powiatowe w Żurominie wspólnie ze wszystkimi gminami naszego powiatu.

[b]Korzyści dla mieszkańców[/b]

Prawdopodobnie portal obsługi interesanta przez Internet zacznie funkcjonować pod koniec marca. Wówczas wystarczy znaleźć w Internecie stronę Biuletynu Informacji Publicznej danej gminy lub starostwa, w zależności od tego, gdzie chcemy załatwić swoją sprawę, tam będą znajdowały się odnośniki do formularzy. Wystarczy wybrać odpowiedni formularz, wypełnić go i wysłać przez elektroniczną skrzynkę nadawczą. W podobny sposób otrzymamy odpowiedź z urzędu.

-Elektroniczna obsługa dokumentów usprawni pracę i pozwoli na szybsze załatwienie sprawy w urzędzie – mówi koordynator projektu Piotr Węgrzyn

Nie wiadomo jeszcze dokładnie, jakie wnioski będzie można składać przez Internet. Każdy urząd będzie miał do zaoferowania 10 różnych formularzy.

[b]Nie dla wszystkich[/b]

Nie wszyscy jednak będą mogli skorzystać z tego typu usług. Oprócz tego, że trzeba mieć dostęp do Internetu, należy się również potrafić nim w miarę sprawnie posługiwać. Żeby móc wysłać wypełniony formularz do urzędu, trzeba założyć specjalne konto. Poza tym trzeba posługiwać się elektronicznym podpisem, bo tylko wnioski z takim podpisem będą w urzędzie rozpatrywane. Taki elektroniczny podpis można wyrobić sobie bezpłatnie. Wystarczy wejść na stronę internetową www.epuap.gov.pl. Tam znajduje się instrukcja, według której otrzymamy podpis elektroniczny. Następnie trzeba osobiście w Urzędzie Skarbowym poświadczyć zgodność podpisu. Dopiero wtedy mamy możliwość składania urzędowych pism przez Internet.

[b]Internet w urzędzie[/b]

Już dziś natomiast w Starostwie Powiatowym w Żurominie i w pozostałych 6 urzędach gmin na terenie powiatu znajdują się infokioski. Są one przeznaczone są dla wszystkich osób odwiedzających urzędy. Są to nowoczesne komputery z dotykowym ekranem, przy pomocy których możemy skorzystać z Internetu. W infokioskach znajdujących się w budynku starostwa możemy sprawdzić pocztę, wejść na stronę internetową starostwa i BIP, na portale internetowe m.in. Onet, Wirtualna Polska, Interia, TVN 24 oraz na stronę Wikipedii.

Więcej informacji dotyczących internetowej administracji powiatu żuromińskiego znajduje się na stronie www.e-administracja.zuromin-powiat.pl.

[img]https://[/img]

Dodaj komentarz

Kliknij by dodać komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.