Siemiątkowo. Uczniowie uczą się wzajemnie

Gimnazjum w Siemiątkowie przystąpiło do nowego projektu nauczania matematyczno – przyrodniczego realizowanego we współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskiej. Projekt polega na tym, że uczniowie w ramach szkolnych kół naukowych mają zajęcia dodatkowe z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych

Joanna Stachowicz

redakcja@kurierkurierzurominski.pl

Celem projektu jest podniesienie efektywności nauczania. W bieżącym semestrze funkcjonuje jedno Szkolne Koło Naukowe z matematyki, na które uczęszcza dwunastu uczniów klasy pierwszej. Gimnazjaliści uczestniczący w projekcie poznają techniki eksperymentalne, planują i przeprowadzają zgodnie z procedurą naukową: obserwacje, eksperymenty i projekty zespołowe, w tym szczególnie projekty wzajemnego nauczania, dotyczące wybranych partii materiału związanych z realizacją podstawy programowej. Nauczyciele natomiast biorący udział w programie uczestniczą w specjalnych szkoleniach. W drugim półroczu bieżącego roku szkolnego uczniowie klasy II a będą realizować projekt „ Dialog, kompromis, partycypacja społeczna – edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju gmin na obszarach chronionych”, we współpracy z Centrum Informacji o Środowisku UNEP/GRID w Warszawie. Działania realizowane w projekcie mają na celu rozbudzania wśród młodzieży szkolnej aktywnych postaw obywatelskich na rzecz środowiska oraz zaangażowania w życie gminy. Zadaniem dla uczniów uczestniczących w realizacji projektu jest przeprowadzenie konsultacji społecznych dotyczących autorskiego projektu na „Inwestycję marzeń”. Zadania będą wykonywane przy współpracy z urzędem Gminy Siemiątkowo. Projekt jest szansą na lepsze poznanie przez uczniów najbliższej okolicy i wspólne wypracowanie własnych opinii na temat przyszłości gminy, ochrony przyrody i inwestycji służących rozwojowi gminy.

   

Dodaj komentarz

Kliknij by dodać komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.