Ewa Jabłońska
e.jablonska@kurierkurierzurominski.pl
Od 13 listopada obsługa połączeń wykonanych z telefonów stacjonarnych i komórkowych na numer 112 jest realizowane przez Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Radomiu. Po wysłuchaniu zgłoszenia, operator połączy zgłaszającego z dyżurnym odpowiedniej służby, tzn. z pogotowiem ratunkowym, strażą pożarną lub policją. W tym czasie usłyszymy w słuchawce „proszę czekać będzie rozmowa”. Po uzyskaniu połączenia, niestety, jeszcze raz będziemy musieli przekazać treść zgłoszenia dyżurnemu odpowiedniej służby.
Numery 998, 997 i 999 bez zmian
W dalszym ciągu nie zmienia się obsługa innych telefonów alarmowych. Wybierając z telefonu stacjonarnego lub komórkowego na terenie naszego powiatu numer 998, zgłoszenie wpłynie do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej Żurominie. Po wybraniu 999 w słuchawce odezwie się nam pogotowie ratunkowe w Płocku. Z pomocą przyjedzie do nas karetka z Żuromina. Dzwoniąc na 997 wezwiemy żuromińską policje.
Wygląda na to, że dzwoniąc na numer 112 pomoc, będziemy musieli wzywać pomoc dłużej, więc i dłużej będziemy czekać na przyjazd odpowiednich służb. Co w przypadku, gdy czekanie na pomoc skończy się tragicznie?
Dodaj komentarz