Przedszkole Samorządowe w Siemiątkowie zostało wyróżnione z pośród 233 przedszkoli województwa mazowieckiego i łódzkiego. Zakwalifikowało się do programu grantowego „Rosnę z matematyką”.
Projekt potrwa 4 miesiące i jest finansowany przez Fundację mBanku. Opracowany projekt edukacyjny nosi nazwę „Matematyka dla super smyka”. Autorami projektu dla przedszkola w Siemiątkowie są nauczyciele wychowania przedszkolnego: Justyna Ostrowska, Anita Szałek, Beata Jaraczewska.
Jak nas poinformowały, od stycznia 2022 do kwietnia br. w placówce dla będą realizowane zadania wg harmonogramu projektu. W styczniu przewidziano intuicje geometryczne, orientację przestrzenną, konkurs plastyczno-techniczny „Dodaję, odejmuję – moja gra planszowa”. W lutym realizowane są zajęcia z kształtowania umiejętności liczenia obiektów, rytmu i rytmicznej organizacja czasu, uwagi i ważenie.
W marcu zajęcia obejmować będą następująca tematykę: mierzenie długości, konkurs matematyczny „Mistrz matematyki”, warsztaty kulinarne we współpracy z Kołem Gospodyń Wiejskich, zaś w kwietniu tematyka zajęć to: dodawanie i odejmowanie na co dzień, matematyka na ulicy, w przedszkolu, w domu, a także wizyta w Urzędzie Gminy w Siemiątkowie – poszukiwanie matematyki.
– Podczas realizacji projektu zostały zaproponowane formy edukacji międzypokoleniowej np.:. poprzez warsztaty kulinarne, spotkania integracyjne, na których dzieci przy współpracy dorosłych będą nabywać umiejętności matematyczne i jednocześnie integrować się społecznie – informuje nas jedna z pań przedszkolanek Justyna Ostrowska. Jak pisze, w tym przypadku edukacja przyczyni się do wzmocnienia międzypokoleniowych więzi poprzez wspólne spędzanie czasu seniorów i dzieci. Dzieci realizując projekt będą miały możliwość poznawać matematykę w różnych miejscach.
Ciekawa wydaje się być zaplanowana na kwiecień wizyta w Urzędzie Gminy. Tu maluchy poszukując matematyki będą mogły zapoznać się z pracą urbanisty, zobaczyć mapę swojej miejscowości, ulicy przedszkolnej, rozmieszczenia najbliższego znanego im terenu. Będą określać położenie przedszkola na mapie, kreślić własne drogi posługując się odpowiednim nazewnictwem. Z kolei biorąc udział w konkursach matematycznych dzieci będą mogły sprawdzić swoje umiejętności matematyczne na tle grupy.
– Poprzez zabawę, będą sprawdzały swoją wiedzę i umiejętności. Przygotowując grę planszową dzieci wcielą się w autorów i realizatorów zmagań matematycznych. Będą miały możliwość wykazania się swoimi zdolnościami logicznymi, konstrukcyjnymi oraz będą mogły wykazać się kreatywnością. Realizacja projektu w naszym przedszkolu na pewno sprawi dzieciom wiele radości i satysfakcji z wykonywanych zadań i działań. Projekt będziemy realizować w trzech grupach wiekowych, dobierając odpowiednio treści do wieku i możliwości dzieci. Projekt będzie realizowany przez 4 miesiące. Na każdy miesiąc przewidziane są trzy zadania do zrealizowania w przedszkolu, domu rodzinnym, w środowisku lokalnym – mówi Justyna Ostrowska. AO
Dodaj komentarz