Edukacja Informacje

O FARMACH WIATROWYCH Z POLENERGIĄ

W Zespole Szkół Techniczno-Zawodowych w Żurominie realizowany jest projekt, dzięki któremu uczniowie pogłębią wiedzę i nabędą nowe umiejętności. Wiadomościami dzielą się z nimi przedstawiciele firmy Polenergia, która na naszym terenie zbudowała farmy wiatrowe.

2 grudnia na lekcji w klasie drugiej pojawili się Paweł Haremski i Sylwia Strusińska-Kaczmarczyk. Pani Sylwia, która jest specjalistą ds. rozwoju i projektów OZE oraz Kierownik Farmy Wiatrowej Pan Paweł przekazali uczniom sporą dawkę wiedzy. Paweł Haremski przedstawił aspekty związane z eksploatacją farmy wiatrowej, które wymagają stałej uwagi ze strony zarządzającego obiektem. Opowiadał uczniom o pracach realizowanych na turbinach wiatrowych w okresie eksploatacji oraz o działaniach podejmowanych w obrębie infrastruktury elektroenergetycznej, która stanowi integralną część farmy wiatrowej. Przedstawił szereg miejsc pracy związanych z funkcjonowaniem farmy wiatrowej, podkreślając różnorodność stanowisk i kompetencji wymaganych w tym obszarze.

Z kolei Sylwia Strusińska-Kaczmarczyk mówiła o projektowaniu farm wiatrowych i fotowoltaicznych, rozpoczynając od złożonych regulacji prawnych dotyczących energetyki wiatrowej. -Opowiadałam, czym zajmuje się osoba zatrudniona na stanowisku związanym z rozwojem projektów OZE. Omówiłam kolejne etapy projektowania elektrowni wiatrowych, komentując przy tym różnice w odniesieniu do projektowania farm fotowoltaicznych – mówi nam pani Sylwia.

Jak podkreśla Pan Jacek Gowin, Kierownik Kształcenia Zawodowego w ZST-Z w Żurominie, współpraca z Polenergią jest ogromnym wsparciem w zakresie realizowania nauki w klasie o profilu technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej. Uczniowie słuchali przekazywanych informacji z zainteresowaniem, ale też aktywnie uczestniczyli w dyskusji, zadawali pytania.

Agnieszka Makuszewska

 

Dodaj komentarz

Kliknij by dodać komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.