Finanse Na sygnale

Oszustwo na BLIK, żurominianka straciła pieniądze

Żuromińscy policjanci, kolejny raz ostrzegają przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych (BLIK). Choć mechanizm oszustwa jest znany, nadal jednak dochodzi do wyłudzeń pieniędzy w ten właśnie sposób. Hakerzy włamują się na konta użytkowników portalu społecznościowego, podszywają pod znajomych i proszą o udostępnienie kodu BLIK. Ostatnio, w tej właśnie sposób, żurominianka straciła pieniądze.

Oszukana mieszkanka Żuromina, sądząc że koresponduje na popularnym komunikatorze z jedną ze znajomych jej osób, poproszona została o pożyczkę za pomocą płatności mobilnej, wygenerowała kod BLIK i zatwierdziła przelew na 500 zł. Za chwilę poproszona została o jeszcze jeden kod BLIK i jego zatwierdzenie na kwotę również 500 złotych. Żurominianka próbowała skontaktować się telefonicznie ze znajomą, w celu weryfikacji jej potrzeb i pożyczki. Niestety osoba ta nie odbierała telefonu,ale wciąż pisała za pośrednictwem komunikatora społecznościowego. Chwilę później, gdy znajoma żurominianki poprosiła o kontakt w sprawie przelewów, korespondencja na komunikatorze się urwała. Kobieta zorientował się, że została oszukana.

– Przypominany! Każdą korespondencję, prowadzoną za pomocą profili społecznościowych należy traktować z dużą ostrożnością i rozwagą. Chrońmy swoje dane osobowe oraz dane dotyczące kont bankowych. Udostępnianie znajomym kodu BLIK jest dużą nieostrożnością – podkreśla rzecznik policji asp. Tomasz Łopiński.

Przypominamy na czym polega oszustwo metodą na BLIK- osoba logując się do swojego banku, musi wygenerować w aplikacji kod do płatności telefonem, a następnie przesłać go „znajomemu”. Niestety w przeciwieństwie do płatności przelewem, transakcji dokonanych za pomocą tego kodu nie można cofnąć, przestępca natychmiast go wykorzystuje do wypłaty pieniędzy.

UWAGA – jeśli otrzymasz od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK – zadzwoń do tej osoby i potwierdź jej prośbę. Ta prosta czynność pomoże Ci uniknąć kłopotów. Pamiętaj by NIGDY nie podawać nikomu danych do logowania na Twoje konto bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbaj także o odpowiednie zabezpieczanie swoich danych osobowych oraz profili i komunikatorów – apeluje asp. Tomasz Łopiński.

AO

 

Dodaj komentarz

Kliknij by dodać komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.