
Po doświadczeniach z poprzedniego roku szkolnego, resort oświaty zdecydował się przyjąć dodatkowe rozwiązania dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dyrektorzy tych placówek mogą sami decydować o trybie nauczania w klasach IV-VIII szkół podstawowych
i w szkołach przysposabiających do pracy.
Dlatego właśnie w Żurominie nadal obowiązuje nauczanie stacjonarne, gdyż podczas nauczania zdalnego nauczyciele mają ograniczone możliwości wspierania rodzica w nauczaniu dziecka.
Specyfika kształcenia tej grupy uczniów polega na nauczaniu i wychowaniu całościowym, zintegrowanym, opartym na wielozmysłowym poznawaniu otaczającego świata. Najważniejsze
w edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym jest rozwijanie kompetencji osobistych, komunikacyjnych i społecznych, które pozwolą na przyszłe
w miarę samodzielne, godne i wartościowe życie w dorosłości, w maksymalnej integracji z innymi członkami społeczeństwa. Dlatego też podczas zajęć w ZSS uczniowie bardzo dużo czasu poświęcają na gotowanie, pieczenie potraw, przygotowywanie sałatek, surówek, ale także uczą się, że równie ważna jak smak, jest umiejętność podania danej potrawy. Nie zapominają także o tym, że bardzo istotna jest zdrowa, zbilansowana dieta, a samodzielnie przygotowane posiłki smakują jak żadne inne.
Trwająca jesień to wyjątkowy czas, niezwykle obfity w różnego rodzaju dary. Korzystając z nich, zarówno dostępnych w sadzie, jak i ogrodzie, uczniowie klas przysposabiających do pracy tworzą prace plastyczne, jesienne dekoracje, korzystają także z nauki z wykorzystaniem narzędzi stolarskich, wypalają w drewnie.
Wszyscy uczniowie włączają się także w szereg akcji takich jak: „Sprzątanie świata”, „Cała Polska czyta dzieciom” (o czym niedawno pisaliśmy na naszych łamach). Biorą również udział w konkursach organizowanych w ich placówce, np. na najpiękniejszy lampion szkolny.
AO



Dodaj komentarz